20101208

8/12/1980

Foto: Michael Ochs Archives/Corbis
Nils Lofgren, vän till Lennon, om sin saknad




'
John Lennon är den bäste vän jag aldrig har mött. The Beatles musik öppnade mitt hjärta och min själ och förvandlade en förvirrad tonårings dystra, otrygga värld till ett vackert och meningsfullt ställe som sprakade av känslor i alla regnbågens färger och utstrålade förhoppningar, drömmar och inspiration, allt inom räckhåll för min mänskliga upplevelseförmåga.
När John ropade 'Help! I need somebody!' förstod jag att vi alla, oavsett vilka gåvor som har förunnats oss, behöver få kärlek, vänskap och medkänsla av varandra, och jag skulle aldrig mer känna mig fullt så ensam längre.
John, tack för att du delade med dig av din själ - jag kommer aldrig mer att känna mig sviken.
'

1 kommentar: